fietsen voor/door de hoofdstad

Tsja, niet te stoppen niet te stuiten. Soms is het raar hoe je eigen gevoel je soms in de zeik kunt nemen, he. Sinds enkele maanden dus woonachtig in de hoofdstad, en op weg naar huis fiets ik met grote regelmaat door de Reguliersdwarsstraat. Men mag weten, de homostraat van ons homo-tolerante land...Nu heb ik een fiets die behoorlijk Amsterdams overkomt. Zwarte hoge herenfiets, met trendy mandje voorop- zo handig voor de boodschappen (who am I kidding, er past precies een krat bier in...Nou ja, feitelijk is dat ook boodschappen doen) want waar moet je in hemelsnaam je auto nog kwijt in het centrum van 020? Lekker klimaat verantwoord, het doet toch goed wanneer ik alles open moet ritsen vanwege de door het trappen ontstane hitte (dit versterkt door het feit dat ik me als een eskimo kleed in de ochtend bij vertrek omdat ik het koud heb, net uit bed en douche, vervolgens hier spijt van hebbend na twee trapper-omwentelingen) dat het klimaat neutraal bezig ben, ik weet niet- hoe klimaat vertievend is deodorant? Ik weet het soms ook niet meer hoor. Maar daar ga ik dus. Op de fiets. Zwetend of niet- laat ik even in het midden. De straat gevuld met homoseksuele mannen, weet niet waarom maar het zijn toch voornamelijk mannen- meestal een groepje van 3 of 4 met één vrouw hierbij, maar goed...En wanneer ik hen dan passeer, vraag ik me altijd of zij naar mij kijken. En als ze kijken, wat ze dan vervolgens vinden. Alhoewel ik me totaal niet aangetrokken voel tot het homoschap, ik val echt op vrouwen, ben zelfs in het bezit van een relatie met een niet-man- tóch wil ik het weten. Toch hoop ik stiekem dat ze mij een interessant object vinden. Ik zou me, denk ik, toch niet heel verkeerd, misschien zelfs vereerd voelen (homo's staan toch bekend voor hun goede smaak, snapt u?). Ok, ieder zo zijn eigen gedachten, a la Kees de Jongen (Theo Thijssen). Respect voor homo's en hun keuze, nou is respect sowieso geen overbodige luxe op de straten in ons land. Maar dat is een ander verhaal misschien wel. Als we in ieder geval nou eens stoppen met balken ellende van het bos te zagen...dan zou het er allemaal een stukje fraaier ogen. Ik woon in de stad die we delen, al lijken sommigen dit niet helemaal door te hebben helaas. Ik ben altijd op zoek naar respect en fiets misschien daarom zou graag door de reguliersdwarsstraat...

Reacties

Reacties

Madelief

Ik vind hier helaas niet de informatie die ik zoek over jouw nieuwe avontuur en t Cubaanse autootje al helemaal niet ;( ;(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!