Vliegtoestanden

17:00 (alles is plaatselijke tijd)

Yep- gruslikejg (mijn beste IJslands...) Viking biertje afgerekend in mijn laatste euro's. smaak: vrij aardig, 6.5 ofzo. Net de klok een uurtje naar achter moeten zetten hier in Reykjavik. De achter de rug vlucht was ok. That's it- altijd die vragen ‘van heb je een goede vlucht gehad?' enzo. Ja, ik leef toch nog? Zoland ze dat ding maar landen, durf ik niet te klagen over de nootjes op vluchten korter dan 4 uur (IJsland was 2 uur 50 minuten). Omdat ik een beetje vroeg was ben ik direct bij het raam gaan zitten uit nieuwsgierigheid naar IJsland, het gezin dat volledig om mij heen zat, vond het allang best. De indruk leefde bij mij dat deze familie vaker naar dit land gaan, of ik ben net een van die mensen die niet de gletsjers bij naam kent waar we over heen vliegen...goed, maakt niet uit, vriendelijke mensen- niet overdreven (geen Amerikanen) maar gewoon Hollands beleefd. En een beetje saai.

Vliegveld van IJsland was pretty uitgestorven zojuist toen ik aankwam maar ineens brak het los en gingen er vier rolluiken om mij heen open van winkels die dachten dat dit wel de moeite waard zou zijn. Ik dacht van niet. Toen zag ik dat een hele hoop IJsse mensen er aankwamen- ik vermoed dat er een soort van middag-winterslaap werd gehouden waar niemand mij over heeft verteld overigens. Maar dat terzijde. Inmiddels begin ik te wennen aan mijn rol. Alhoewel ik nog niet helemaal weet wat mijn rol is, maar toch. Ik spreek wat mensen, ik vraag en kijk wat rond- wat moet je ook anders eigenlijk. Maar ik voel het wel. Deze hele trip is wat ik er zelf van maak, ik zeg het steeds tegen mensen maar moet mijn gedrag hier vervolgens natuurlijk wel op afstellen.
Het landschap van IJsland is bijzonder, een beetje wat je verwacht- maar toch ook weer niet zeg maar. Heel veel lavasteen of iets soortgelijkend, zwarte kraters die liggen te wachten op beter weer. Een kraakblauwe, donkerblauw dan, zee die rustig zich voorbereid op de smeltende ijskappen en lijkt te denken dat dan de pret pas echt kan beginnen. Toch iets wat ik (voorlopig) van het lijstje af kan strepen, ik heb IJsland toch maar mooi even gezien. Het bespaart je geld, en levert je uiteindelijk iets op. Hoe mooi is dat dan?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!