even schrikken

21:00 uur

Wat is je grootste nachtsmerrie van tevoren als je in het buitenland gaat studeren en je een kamer hebt gevonden en je al geld hebt overgemaakt? Dat je daar dan staat in de VS en dan blijkt heel die kamer niet te bestaan ofzo en sta je daar met al je rolattributen (koffers) in de kou. Nou zo ging het letterlijk vandaag, altijd mooi.

Ik kwam na een crappy verzorgde vlucht aan in Boston. Icelandair geeft je niets te eten (toch best raar als je om 1700 uur plaatselijke tijd vertrekt...), ranzige broodjes moet je tegen tarieven kopen, slechts één keer komen ze langs om te vragen of je wat drinken wilt, maar bier kost je gewoon €4, ain't that nice. En dan heb ik het nog niet eens over de stewardessen. Ok toch wel, deze waren oud. Niets hitsig aan.

Op het vliegveld had ik het verkeerde papiertje op schiphol gekregen vanmorgen, maar dit leverde geen problemen op omdat ik ergens achterin op Boston alsnog het goede papiertje (voor wel Visa) kon bekomen. Bij de immigratie was de medewerker, Turner genaamd, eigenlijk heel vriendelijk. Ik had inmiddels aardig wat angst verzameld door bibberende verhalen om me heen. Turner: ‘hou je van hockey?' ik: IJshockey? Nee geen favoriet van mij, waarom vraag je dat?' Turner op zijn beurt- beetje stotterend:'wij hebben dit jaar weer een heel goed team, als je kunt moet je eens gaan kijken, prettige dag nog.' Dat was het, hij had geen aandelen in de club of twee kaartjes waar hij vanaf moest. Nee dat was het.

Na dat ik mij een Boston's biertje had laten inschenken (San miguel of zo iets) leek het mij beter niet meer zelf te rijden/reizen en nam ik een taxi naar mijn huis. Vanaf het vliegveld had ik Gordon, een van de roomies die mij erin zou laten vandaag, al een paar keer proberen te bellen, maar zonder vruchten. De taxi ze mij af, en ik geef hem $50 en daar sta ik met 4 behoorlijke tassen op de Chiswik Road. Ik bel aan bij het aan mij doorgegeven nummer. BUZZZ. Niets BUZZZ niets. Na even geef ik het op. Inwendig vloeken maar toch nog de hoop houden. Misschien is hij even de hond uitlaten, boodschappen doen alvast om lekkere dingen voor zijn huisgenoot in huis te halen, of is hij soms even douchen? Kan allemaal.

Ik besluit mijn wachttijd niet in het halletje te spenderen en ga uit verveling op zoek naar een eet-iets. Gevonden: Chinees-Japans-Koreaans en Thais ruimtetje. Maar wanneer ik net zit (al die spullen naar binnen sjouwen, en een veilig plekje in het zicht bewerkstelligen) belt Gordon mij op en blijkt hij ook nog eens net voorbij te lopen en hij komt naar binnen en nog voordat ik besteld heb ben ik weer buiten. Weet niet of ik deze chinese mensen als nieuwe vrienden bij mag schrijven. Gordon gelukkig wel, hij is echt heel aardig- maar daarover later vast wel meer. Voor nu is het bedtijd met mijn hoofd op de geperste foto van mijn vriendin die mijn vriendin mij heeft geschonken.

Reacties

Reacties

Sook

Heel, heel vet!

kus van je biggest fan

Loeki

Yo mr van Bostonnnnnn!
Het is begonnen, all bij yourself en het is inderdaad wat je er zelf van maakt... Spannend maar ook weer niet heel erg want jij bent jij en dat komt dus goed!!!
Ben super-supertrots op jou, grote kleine broer...
Big fat kiss Lo-eki

mama

ha die Ty!

Gelukkig nieuwjaar van mij, Jules en Huub. Ik mail je gauw.
kus mama

huub

tyas ik mis je ik heb gedroomd over jou weet je waar over?
over stoere dingen voor bilt over vliegtuigen of dat je een
helt bent kus van huub en mama en jules en christel
ook kus van christel

Pauline

HOI LIEVE TY
WAT EEN VERHAAL AL HE?!
IK MIS JE AL!:D
NOG EEN HAPPY NEW YEAR HE!!


DIKKE KUS VAN PIEN
XXXXXXXXXXXXXXXX

Loek & Mich

Een geweldig, knallend, succesvol, liefdevol 2009!!

marjon

lieve Tyas,
Allereest een heel gelukkig nieuwjaar gewenst, moge het leerzaam en opwindend worden/blijven. Interessant onderzoeksthema gekozen, ben benieuwd naar je bevindingen.
Dikke zoen van Marjon

pauline

cool zeg je verhaal,
ik ben blij dat je een fijn oud en nieuw hebt gehad lieve broer!!!!!
veel plezier met je onderzoek!!

super dikke kus van my
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

robert

Hoi Tyas tja Amerikanen zijn echt een bijzonder afwijkend volk. Nederland kennen ze niet of nauwelijks en op het nieuws komt de naam Nederland al helemaal niet voor. Amerikanen voelen zich het Ubervolk. Zijn zijn naar ze denken altijd beter dan anderen. Er is weinig zelfreflexie bij deze gasten. Ik ben meerdere malen daar geweest en ik heb me ook erg verbaasd over veel dingen maar een ding heb ik wel onthouden America is het Land of Make believe. Wat je ook wilt bereiken zorg altijd eerst voor een set goal in je leven en ga er dan voor. Dat is heel sterk ingeworteld bij ze. Geen slechte eigenschap overigens. Iedereen, geboren daar, kan bijvoorbeeld president worden. En zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Ik hou van het land maar heb veel moeite met de kleinburgelijkheid van ze hoewel ze zelf dat nooit zullen erkennen. Zij hebben er voor gezorgd dat wij in Holland geen Duits spreken. Althans dat is hun idee. Ik kom later er nog wat uitvoeriger op terug; Amerika dus.
Groetjes en ga ervoor!
By the Way, What is your set goal?

mams

Hi Ty,

Fantastische verhalen. Blijf veel schrijven hoor want ik volg alles op de voet en vind het echt geweldig. Geniet ervan.

Daphne

He TY

Leuk verhaal.
Spannend man zon grote universiteit.
Keep your head cool.
En dan die supermarkt, ongelooflijk he.
De T is dat een bus?
Haha, moest lachen om je verhal, verkeerd gelopen naar de halte, eerder uitgestapt en sight seeing gedaan en nog veeeeel te vroeg. Altijd beter dan te laat.
Succes met het uitzoeken van je vakken. Wel relaxed dat jullie dat samen hebben geprobeerd uit te vogelen. Maar ga maar snel naar een of andere adviseur die je alles uit kan leggen, dan weet je zeker dat t goed gaat.
Leuk toch die extra foto ruimte. Vond het wel een leuke surprise en extra foto's is altijd superleuk.
Als ik Domi vraag waar is Ty roept ie BOSTOM haha
en als ik de hond begin maakt ie m zelf af. Eten stoppe en STOKKE haha

Ga zo even Skype checken

Love u much much much en thanx voor je smsje

LOVE U 2 !!! Biggie time !

Waar dan ook, je bent munne MAAAAAT KUS ZUS PLUS

Tan

wat moet ik nog met mijn verhalen over Griekenland? Enig die verhalen van jou volg ze met de dag ben supertrots op mijn superneef. ti geniet en hou van ons dat doen we zeker van jou.liefs je Tan

Amie

Ros! Im back! Nog gefeliciteerd! Ben bezig je verhalen te lezen ben superbenieuwd! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!