stadswandeling Boston...

Peoples!!! How are you all doing in the cold frogland?

Ice skating, huh, that is so awesome, good for you. I love it, I love everything in Holland, you guys are so crazy, that's amazing, no really!

Zo reageren Amerikanen op mij en mijn verhalen, en je kunt er veel van zeggen maar ze zijn (bijna altijd) enthousiast en opgewekt. Ze zien overal het goede van in, of ze doen althans alsof ze altijd positief denken. Ik denk dat daar een groot deel van hun kracht ligt, realistisch zijn ze soms net even off track, maar het is goed gezelschap. Ze lijken zich ook in het geheel niet zo druk te maken hoe de ander jouw woorden op waarde schat. Jij zegt het toch, daar gaat het om- niet per se omdat jij geweldig bent maar omdat jij dat wilt zeggen. Dus mensen bekommeren zich hier niet of jij het wel allemaal gelooft dat wat zij zeggen. Have a wonderfull day, you and your family- zeggen mensen wanneer ze uit de T stappen, soms niet eens verstaanbaar voor de bestuurder. Maar ze zeggen het wel/toch. Het intrigeert mij enorm, deze soms overdreven vriendelijkheid. De vriendin van Gordon is hier nu bij ons, zij is een hele aardige meid, en zo Amerikaans als ze zijn kunnen, beter worden ze niet gemaakt. Alles wat je doet, is awesome enzo, heel de dag door. Het is gewoon voor hen om zo enthousiast te zijn zonder dat ze dit gelijk terugverwachten. Ik probeer ook zo enthousiast mogelijk te zijn, maar ik doe dit door de dingen die ik echt meen en belangrijk vind te benadrukken en daar iets over te zeggen. Ik ga me niet verloochenen door te zeggen:'oh you have a car? That is so wonderfull! Oh, it's a small one? That can be perfect! Oh, it is your parents? Good for you? Oh it doesn't work anymore? You are so crazy, I love it!

Nee dus. Zo ben ik, en omdat ik al 23 jaar buiten de VS leef, zal het hen ook niet gaan lukken om mij zo te laten worden. Maar de leuke dingen die ik meen kunnen best benadrukt worden, heb ik met mezelf afgesproken. In de paar dagen dat ik hier nu ben, zit ik helemaal in het American Football. Ik vond er echt niets aan, vond het een raar spel, maar Gordon zat het te kijken en ik keek mee, en alles wat ik niet snapte vroeg ik hem direct. Nu begrijp waarom het allemaal zo gaat als het gaat. Het is heel spannend om naar te kijken. Alhoewel basketbal mijn favoriet zal blijven. Ik heb mijn kamer een beetje meer gepersonaliseerd, ik wil niet een half jaar uit mijn koffer blijven leven. Alhoewel als er één koffer is van waaruit ik zou moeten leven, dan zou het wel de mijne zijn. Misschien geef ik hem wel aan een homeless guy (VS mensen doen veel aan charity...)huis, tas, sportschool en tuin inéén. Goed...blijf erbij Tyas, hier zitten de lezers niet op te wachten...Back to business dus.

Vanmiddag heb ik een door de Northeastern University (verder: NU) georganiseerde stadswandeling gemaakt. En wat blijkt nou? Boston is een mooie stad, echt wel (voor vs begrippen dan, he). De gids wist een hoop te vertellen over de architectuur van de stad. Een hoop engelse invloed natuurlijk, maar daarnaast ook veel Franse kopieer trucs en griekse hoogtijdagen kaperij.

Daarnaast ook een hoop lelijke gebouwen, wolkenkrabbers en ander misbaksels. Maar de toch was leuk om te lopen, alhoewel het wel heel erg koud was. By the way, ik heb ergens een foto van een lantaarn, en dat is een echte olielamp, die elke dag aangstoken wordt. Ook zijn we langs de Trinity Church gelopen
, de beroemdste kerk van de VS. En ik heb een meertje gezien waarop geschaatst werd! Was leuk om te zien. Enig minpuntje, de andere internationale studenten die zich hadden ingeschreven waren een beetje, zeg maar, niet echt mijn types. Ze waren allemaal heel stil en ze liepen langzaam...
Weinig contact gelegd met deze mensen, maar in principe heb ik ook weinig met hen te schaften. Zij studeren allemaal richtingen anders dan de mijne, ik denk dat de mensen met wie ik criminologie ga studeren meer Amerikanen zijn en more outgoing. We zien het wel. Morgen naar school, vakken goed regelen met de juiste informatie van een adviseur, en misschien zelfs al wel college, wie zal het zeggen. Ik snap nooit iets van roosters namelijk. Best lastig, maar iedereen heeft zijn minpuntjes...That is awesome!

Nog een paar geweldige losse flodders om mee af te sluiten:

-De reclames hier zijn keihard. Hier mag je gewoon zeggen, bijvoorbeeld: Pepsi is echt niet lekker, drink Coca cola, veel beter dan Pepsi! Ze vegen elkaar. Wil je eens in een auto zitten die wel lekker rijdt? Dan koop je geen hyundai, maar een Honda!

-ben ik aan het koken (water, water voor thee. Ik was water voor één kopje thee aan het koken), komt Gordon zijn vriendin binnen, Lauri: Oh my god! Is that on fire? Oh you are cooking.

Later vroeg ik haar wat ze dacht, en zij zegt yeah, I saw a flame, and it was unattended... (hahahhahaaa)

Reacties

Reacties

Robert

Hi Tyas Tja daar zit je dan in een leuk apartement in Boston. Ik hoop dat je het echt leuk en naar je zin hebt. Je had het over het over enthousiaste gedrag van de Amerikaan. Nou ik heb een tip voor je. Ga eens naar een goeie actiefilm in de bioscoop en je zal nooit meer denken dat ze op Nederlands publiek lijken als je dat al dacht. Ik heb in The Big Apple een James Bond film gezien in een bioscoop. De hele zaal deed mee met de film en flink luidruchtig ook. Dat was een enorm leuke ervaring. Zo had ik nog nooit een film gezien en vooral beleefd in Nederland. Ze braken de zaal nog net niet af. Groetjes uit het koude kikkerlandje, brrr

Sook

Damn baby, wat onwijs vet! Die foto's.. helemaal te gek..!

Blijf schrijven, zo beleef ik het allemaal een beetje met je mee.

Dikke kus, xxxxx

Zo onwerkelijk te bedenken dat jij daar echt bent, doe je Carrie de groetjes? ;-)

Loeki

Hee Ty, leuk die foto's, ziet er impressive uit...
Je geeft wel echt een goed beeld van wat je daar allemaal meemaakt, echt leuk voor ons, zie het helemaal voor me, vooral het auto-verhaal, briljant!

Moest denken aan deze tekst, je kent hem vast nog wel................supercalifragilisticexpialidocious, daar hebben ze vast niet van terug!!!

Hoop dat het vandaag allemaal een beetje lukt op de university en dat je interessante vakken kan gaan doen...

Ga nu naar Prins the dentist, wow, awesome!

X Loek

Mama

Hoi Tyas,

Knap van mij dat ik skype heb geinstalleerd, vind je niet? Jules skypet zelfs al met Christel! Hoe vind je die? Hoe dan ook, ik geniet van je verhalen over je overzeese avonturen en indrukken. Inmiddels bijna je eerste universiteitsdag achter de rug. Ben benieuwd hoe je die hebt ervaren. Inmiddels zijn de afleveringen van Help zo goed als helemaal afgemonteerd en ik ben enthousiast over het resultaat. En ik niet alleen; producent en omroep ook. Eind van deze week gaat alles de eindmontage in en wordt alles uitzendklaar gemaakt. Je kunt het volgende week zelf zien en beleven. Tot zover voor nu; geniet van de American way of living/seeing/talking, want het is maar tijdelijk ( en daarom ook zo leuk...)
kus mama

Caroline

Hoi Ty,
Ik geniet van de stukjes die je schrijft. Voelt alsof ik toch een beetje een droom meebeleef waar ik vroeger zelf de guts niet voor had. Dus vooral blijven schrijven!!
Ik heb een goede indruk gekregen van hoe je er bij zit,
leuk filmpje! Awesome appartement!!!
Liefs, Lien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!