colleges, stoelen en vakken

Gister voor het eerst echt naar school geweest! Northeastern Baby. Eerst de hele dag op school doorgebracht want Marjolein en ik wilden wat extra informatie over de vakken weten en niet zomaar afgaan op een naam op een lijstje. Dus hebben we met Lauri Mastone gesproken, dat is de dame die onze contatcpersoon was toen we nog in adam waren. We waren beiden heel benieuwd hoe deze dame er nou werkelijk utzag. Ik dacht dat ze jonger zou zijn, aangezien ze mij had toegevoegd op facebook...maar ze is in de 50. Kan ook,maar ik denk ‘laat het internet aan de jongeren over!'. Maar we zijn redelijk geholpen. We mogen 3 graduate vakken (master-niveau) kiezen of 2 G en twee undergraduates. Dat is wat ik ga doen. Ik zag namelijk dat een vak van de G vereist dat je 10 boeken (!) leest. Nou is dat sowieso belachelijk veel werk, maar daarbij ook nog eens rete duur. Dus die valt af. Wel jammer was een vak dat ik zo graag wilde doen, ‘Communities and crime' al helemaal vol zat. Ik ga straks nog proberen of iemand zich terugtrekt. Het lijkt me echt een vak voor mij, wat mij interesseert in mijn verdere carriere. Maar goed. Wat doe je eraan? Het college werd gegeven door Peter Manning, een redelijk grote meneer in de wereld van Criminologie. Bijna alle mensen in de zaal, een stuk of 30, vonden het volgens mij heel saai. Ik vond het allemaal wel spannend, maar mede ook omdat het mijn eerste Amerikaanse college was, denk ik. Het was een klein soort van vergaderzaaltje, met hele relaxede stoelen, altijd gunstig wanneer je 2.5 uur (!) moet zitten zonder een pauze. (DINSDAG) Maar vandaag had ik ook een college, en daarbij zaten we eigenlijk gewoon in een soort van groot lokaal, zonder hoogteverschil hierin. Dit was dan ook een undergraduate vak, die verdienen blijkbaar nog niet de goede stoelen, you gotta work you way up, I guess. Vandaag had ik het vak Race, Crime and justice- het wordt gegeven door een Australische jonge professor, niet bekend verder voor mij. Maar hij was wel heel geestig, heeft een leuk accent en kan goed vertellen, maar dit was eigenlijk nog maar een inleiding over het vak, duurde ook maar een uurtje bij elkaar. Gelijk de toon gezet heb ik. We zaten daar met zo een 40 studenten, en hij vroeg of we wilden vertellen wie we waren en waarom we dit vak hadden gekozen en zo. Hij keek door de zaal, niemand zei wat- niemand durft/wil. Ik greep de kans en stelde mezelf voor en vertelde dat ik van adam kom en benieuwd was naar hoe ze hier in Amerika aankeken tegen rassenkwesties in criminaliteit en dat ik dat interessant vind omdat het in Nederland op dit moment ook erg speelt. Hij vond het heel goed dat ik in mijn tweede taal openlijk durfde te spreken als eerste. (En hier komt het, in Amerika is jouw participatie een deel van je cijfer! De eerste klap is een daalder waard, of een dollar- zeg maar. Verder heb ik boeken gekocht, en de verwachte mokerslag bij de kassa bleef achterwege (jee), ik kocht boeken voor twee vakken en dit kostte ‘slechts' $110, dat valt wel mee. Morgen heb ik een heel cool vak, te weten Crime Films and society! Schijnt heel gaaf te zijn. Over de invloed van de films en het verheerlijken van de criminelen en dat soort stof, cool he? We gaan de shawshank redemptionanalyseren en volgens mij ook seven. Echt gaaf. Ook kan ik het vak dat ik heel graag wilde doen gaan volgen- het vak Communities and Crime. Dit ligt in het verlengde van mijn carriere (glazen bolletje). Het zat eerst vol, maar ik ben gaan zeuren om er toch bij te kunnen, en toen bleek dat ze de colleges naar een grotere zaal verplaatst hebben (niet speciaal voor mij, maar who cares, right?) Gister na het college, kwamen de Amerikaanse studenten naar mij,'are you new here, blabla...' En vervolgens vroegen ze of ik meeging om wat te gaan drinken met hen, bij de kroeg aan de overkant. Heel gezellig en heel vriendelijke medestudenten. Zo kom ik er wel, iedereen neemt je mee op sleeptouw- zonder dat ik me ongemakkelijk hoef te voelen. De kroeg wara we heen gingen trouwens: Iets groter dan het café van mijn tante, maar hoeveel tv's hangen daarin? Gok maar...niet minder dan 11. En deze op 5 verschillende netten. Split vision, ofzo. Ik ga hangen, want ik ga zo met Gordon en zijn vriendin naar de beste jazz club van Boston! Hoe vet is dat? Ciao

Reacties

Reacties

Jing

Tyas!!!

Wat cool dat je naar Boston bent gegaan!! Ik heb nu nog niet al je verhalen gelezen maar wat ik heb gelezen, je klinkt superenthousiast! Echt leuk!!

Twee klasgenootjes van mij zijn nu ook in Boston, Tom en Maarten, misschien heb je ze al gezien? Nouw...veel plezier... geniet er van!!

groetjes vanuit Rotterdammmm

Madelief

Ik begrijp het niet: ik had hierop gereageerd! Waar is mijn stukje gebleven? haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!