City trip

OK. De bus bracht ons in 4.5 uurtjes naar de big city, aka New York.
Ik had er onwijs veel zin in, ik was zo ontzettend benieuwd hoe het
daar zou zijn. Maar alles wat ik dacht, had gehoord of gezien, is
volledig waar. Alles wat jij erover denkt, is dat waarschijnlijk ook.
In deze stad is alles, kan alles en gebuert er alles, alles en overal.
Er wonen β€˜ slechts' 8 miljoen mensen in NY... Overal waar je gaat zijn
massa's, nergens ben je alleen. Elke tentje heft klanten, elk stukje
stoep in elke buurt heeft voeten over zich heen lopen, het is niet voor
te stellen. Daarnaast heeft het een geweldige sfeer. Het leeft en ademt
enthousiastme uit. Het is overweldigend, op een goede manier.
Belachelijk veel eettentjes en restaurantjes, barretjes en winkels. Het
is teveel om echt een geode keuze te kunnen maken eigenlijk. Je loopt
daarom ook voornamelijk op goed geluk door de city, het is zo veel.
Maar natuurlijk hebben we het vrijheidsbeeld bezocht en zover als dat
ons werd toegestaan beklommen
. Maar niet voordat we ons eerst nog eens
van onze beste kant op het papier hebben laten houtskollen... Tsja.
Op
naar de statue dus, nadat we eerst een volledige veiligheidsscan hadden
doorstaan, want ondanks dat je niet meer echt de hoogte in de mag, is
de security dusdanig alsof je wel de hoogte in gaat, minstens net zo
streng als op het vliegveld. Vrij absurd. Ook niet 1x, nee 2 checks
volgen elkaar, alsof opens op het eilandje waar het beeldje staat een
bazooka of ander verschrikkelijk voorwerp hebt weten te kunnen
bemachtigen. Maar verder is het toch best cool om daar te zijn en dat
beeld te mogen aanschouwen. Look up in the sky... Hierna zijn we
doorgesjeesd naar Ground Zero, 9/11. Best wel raar, moet je voorstellen
dat er praktisch in dat hele gebied geen centimetertje onbebouwd is met
wolkenkrabbers en dan is daar ineens een behoorlijke leegte in het
midden. Kaal. Wel had ik het persoonlijk iets meer dramatic verwacht,
er werd in de krater gewerkt door heiskranen en cementwagens etc etc.
Slechts bij het bijbehorende firedepartment was een bescheiden (zeker
voor Amerikaanse begrippen) monumentje gecreeerd. Verder stonden er
bouwafscheidingen rondom het terrein en had je eigenlijk alleen maar
zicht op de krater vanuit the World Financial Centre, dat hieraan
grenst. Broadway, met alle theatershows is ook een giga gekke wereld op
zich. Overal gigantische aankondigings-schermen, knipperende
lichtsystemen en schreeuwerige taferelen, maar you gotta live it. Het
is het gewoon, ik zou er gek van worden als ik er in de buurt zou
wonen, maar het is echt super om het in real life te zien. C en ik
hebben de traditie om op vakantie soortige bestemmingen altijd naar de
McDonalds te gaan (doen we anders nooit- maar we zijn een sort
testpennel, kijken of de smaak wereldwijd gelijk is), en toen we de
maccie zagen daar op broadway, met knipperende lichten en
hyper-aankleding wisten we dat dit onze Amerikaanse Mc moest worden. En
ja, het smaakt hetzelfde (is dat goed of slecht???). Verder ga ik niet
te uitgebreid schrijven over NY en Washington, want C zou hier verder
een verhaal over posten op mijn blog. So be on the kijk-uit voor dat.

Reacties

Reacties

daf

;)

Loeki

Hey Ty en C, klinkt te gek zeg. Ik zie jullie al helemaal lopen daar, denk dat NY jullie zeker niet misstaat.... Lijkt me zo cool alle dingen die je van de films enzo kent in het echt te zien.
Wat een volkje zijn we toch ook, met z'n 8 miljoenen door elkaar heen krioelen in starbucks-en en dure clubs...
Chris, ben benieuwd naar jouw blog!
Dikke X

Robert

Heee Tyas en miss C. Leuk he in the Big Apple. The city of make believe maar probeer er eens een La Comedie te vinden, dat gaat je dus niet lukken of een gezellige sauna Van Egmond, gaat je ook niet lukken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar toegegeven NY te NY is geweldig. Vergeet Broadway niet te bezoeken en kijk uit in Downtown. Ben je al met het kabelbaantje naar Coney Island geweest daar (vlak langs die dubbeldeks ijzeren brug van Manhattan naar Coney island ga je dan door de lucht. Als je er nog bent moet je dat zeker even doen Ty. Tis gewoon te gek dat NY. Wat ook de moeite waard is om een spannende actiefilm te gaan kijken in een bioscoop in NY. Dan merk je hoe die amerikanen meeleven bij een actiefilm in de zaal, het zijn net kinderen. Nou ik wens jullie veel plezier daar en see you when ur back in Holland, ik ben dan inmiddels getrouwd met mijn schatje Zuhara (zie Hyves) als alles goed gaat maar ik maak er verder geen tam tam van. je hoort het nog wel van de klap. Robert $

Madelief

Lijkt me geweldig om daar rond te lopen! Raar om te ontdekken dat al je veronderstellingen over NYC ook echt waar zijn..
Voel je je nu nietig, groots of gewoon hetzelfde in een stad van deze omvang?

Heeel veel plezier nog jullie tweetjes!

X Madelief

Tan

Hoi lieve Ti, heb een gloednieuwe computer kon dus een maand niet bij mijn maail,is eindelijk net verholpen ik kom net terug van een weekje \\\\\\\cran Cananaria en heb alleen je verhalen kunnen volgen via anderen Ik blijf dus wel op de hoogte Leuk voor jullie dat Chris er ook was Ik geniet van je verhalen ook al schtijf ik je niet zo vaak,maar je weet je Tan is niet zo snugger but i love you Kiss Tan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!