wennen aan de uiterlijke Windows

dinsdag 24 maart 2009

8:49 PM

Mixed weekje. Uppetjes en wat downtjes. Veel schoolwerk, veel gevoelens, veel familie gesproken. Nog wat wennen aan de status. Fabalous ben ik wel gewend, maar gecombineerd met single moet nog afgesteld worden. Wel gaat het goed met, zeer bedankt voor alle aandacht, het doet echt goed. Ook van vrienden, helemaal super. Overdag is makkelijker dan 's avonds, dan is het rustig, geen schoolwerk om me af te lijden en geen belletjes van familie en skype sessies. Maar het komt in orde. Heb wat afgesproken met Amerikaanse contacten, en Tom en Maarten. Afgelopen vrijdag de kroeg ingedoken met de Nederlandse clique, Marjolein, Evelyn, Tom & Maarten, altijd gezellig. Maar heb het gevoel dat ik steeds over mijn verlopen relatie praat, en wil niet de hele steeds verzinken in cliché, maar waar het hartje vol van is...

Zaterdag was het rustig allemaal, donderdag moet er een 25 pagina tellende paper op de tafel van Professor Rafter liggen met mijn naam eronder. Werk was aan de winkel dus. Kan ik ook, dus op zich geen probleem. Zaterdag en zondag gebikkeld, veel tijd en energie in gestoken, ging hartstikke goed. Eind van het weekend hadden mijn dikke vingertjes in combinatie met mijn beste hersenhelften meer dan 2/3 volbracht. Steeds netjes opgeslagen tussendoor, ging allemaal lekker. Om kwart over 9 in de avond had ik nog goede energie over en besloot om nog verder te gaan en het misschien wel af te maken. Maar Ja het gebeurt toch. Ik druk op opslaan, gewoon om calamiteiten te voorkomen- ik ben geordend en altijd voorbereid. Maar wat> een ERROR in beeld. Blalalalabablalabla. Waarom zijn die windows teksten altijd volkomen onduidelijk wanneer het echt toe doet? Waarom? Dat snapt toch een nerd nog niet. Geen touw aan vast te knopen, maar ik panicte geenszins. Ik heb autoherstel om de 10 minuten ingeschakeld en een groot vertrouwen in Windows. Dus ik ging rustig zoeken naar mijn documentje, het eerste half uur niets te vinden. Uur daarop ook niet. Langzaam krijg ik het warm, vest uit. Na een half uur nog niets (tijd is niks gelogen). Oei, shit, sorry maar vette kut. Laatste hoop, lukt meestal wel: Programmatjes gedownload die verloren bestanden terugvinden. Een aantal gedownload en laten draaien, niets kunnen vinden, raam open. Ze vinden de raarste bestanden terug- helaas was ik niet in de bui om mijn oude sinterklaas gedichten te kunnen waarderen alhoewel dit erg leuk kan zijn, geven vaak een mooi beeld van dat afgelopen jaar, nietwaar? Maar niks dus, waterige ogen, tot uiteindelijk een programma aangeeft mijn werk te kunnen retrieven, maar deze programma's zijn demo's, als je dan echt je werk terug wilt, moet je het complete programma kopen. Op zich fair. Ik was allang blij, dus pak ik mijn bord, en surf naar de site. $80. Slik. Best veel eigenlijk. Afweging in het koppie, veel werk toch wel om opnieuw te doen, kopen dus. Inclusief belasting $97! Terughalen maar dat werk! Ja toch. En vervolgens krijgt je boy enkel de eerste paragraaf terug, ongeveer 7 zinnen. Janken, nou ja het scheelde echt niet veel. Twee dagen kwijt en 100 dollar lichter. Best naar als je voor de paper al niet zo veel tijd meer hebt, en je portemonnee ook niet oneindig blijkt te zijn...klein drama, ben nu twee dagen bezig en ben net op het punt aangekomen waar ik zondag al lang was, ongeveer 3/5. maar genoeg gezeurd, wat doe je eraan namelijk?

Heel cool was dat ik vrijdag een gastcollege heb gekregen van het hoofd van the Boston Police Department, die Superintendent wordt genoemd, kortweg ‘Super'... Hij vond dat ik goede vragen stelde- ook al waren deze lichtelijk kritiek richting zijn aanpak, tekent hem wel. Houd ik van, buiten jezelf durven kijken.

Verder geniet ik zo van mijn buurt waar ik nu woon. Tegenover zit een bakker die 24 uur per dag geopend is, dat is toch goud waard? Midden in de nacht gebakjes halen...kan je soms zo een trek in hebben. Ik loop met een huge glimlach de deur uit, overal Italiaanse mannetjes hangend in een autodeur, kletsend met de bestuurder, toeterende parades erachter. Italiaans gevloek. Heerlijk, want wel gezellig allemaal. Werken die mensen nooit?

Heerlijk eten in deze buurt, gebeurt dus ook wel eens uiteraard. Ben vandaag weer wezen sporten, was een tijdje afwezig wegens omstandigheden, maar we gaan er weer vol tegenaan. Liften en rennen, alsof het niets is.

Soms ga ik niet, en dan is het ook echt niets, haha.

Ik houd het hier bij, ik heb na 4 dagen keihard werken en alcoholvrije geest wel een biertje verdiend, dacht ik zo.

Ciao

Reacties

Reacties

linda

weer een waanzinnig verhaal ty....je moest eens weten hoe ik iedere keer weer geniet van jou verhalen......het is gewoon een feestje voor mij..en leer er ook nog van.......maar dat je single bent is wel wennen...heb m,n vader gebeld of het echt zo was.....maar goed....sterkte en blijf zo doorgaan...kijk weer naar je volgende verhaal uit!..dikke kus linda

Mich

Hi Ty,
Windows zuigt! Vraag maar aan Loeki en m'n beste nerd-vrienden...
Hebben net met heel veel moeite veel bestanden terug kunnen vinden, maar niet alles (gratis trouwens, sorry...).
Goed om te lezen dat je je draai weer een beetje begint te vinden!
Hang in there!!!
X

mama

en daarom zweer ik nu bij Apple...
XXX mama

Madelief

Ey neef,

Sterkte met t inhalen van je kwijtgeraakte werk (hopelijk zit je inmiddels alweer op 5/5), maar vooral met je nieuw verworven status als famous single..

Je kunt iig wat nachtelijk troost halen bij je bakker :P

X Madelief

Dominique

Waarom levert (computer)ellende toch altijd de mooiste verhalen op? Hoop dat je weer aardig en route bent met je paper.
Ik bel je morgenavond laat, dat is dus voor jou vroeg in de avond. Take care and God bless. Papa.

Vader van je 'verlopen' relatie 'C'

Heb met je te doen, sla je er door heen jongen. Je kan het.
Je ex as schoonvader. Laat het zo blijven ajb?

'H'

Regien

Haai Tyas,

Na het lezen van je computercrisis had ik zo met je te doen, dat ik wel moest reageren! Het is mij ook al eens overkomen, al was toen de usb-stick de boosdoener... Heel herkenbaar!
Suc6 ermee, hopelijk krijg je een mooi 'grade' :)

Liefs Regien, je Rotterdamse student-friend

PS: Doe de groetjes aan Tom en Maarten

daf

shitzooi ty

hopenlijk schiet het op met je paper
echt balen heb met je te doen

gelukkig kan je snacht gebakjes halen hahaha

hou v jou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!