Waar is Al Gore??? Planet Earth...

maandag 30 maart 2009

11:03 PM

Ok, back in blog business. Wat gaan we doen dan? Ik ga het gat in de ozonlaag verklaren.

. Een woord: Amerika. Luie mensen, dat is de kern. Tuurlijk komt deze luiheid ergens vandaan, zoals we straks zullen zien, maar eerst wat heerlijke voorbeelden. Soms ga ik ergens heen waar ik het niet ken, en dan is er een soort van site, gelijk aan http://www.9292ov.nl/ die je helpt je reis te plannen. Deze is ingesteld op een dusdanige wijze dat je nooit meer hoeft te lopen dan 0,125 mijl, een paar minuten. Dan kan het gebeuren dat je soms een tijd staat te wachten op een bus die je zes meter verder eruit zet. Nu tegenwoordig met google maps eerst even opzoeken of er een snellere weg is, desnoods(!) met een beetje lopen... Taxi's rijden af en aan. Constant. In Boston al, maar New York helemaal, werkelijk ongelofelijk. Mijn docenten, wanneer we les hebben op de 2e verdieping (wat bij ons de eerste verdieping zou zijn, begane grond is hier 1), gaan hier naartoe met de lift.
Dan, als we soms een pauze hebben, met de lift naar de koffiemachine, één verdieping hoger. Studenten prefereren ook de liften indien mogelijk.

De amount autoreclames die je hier ziet op de televisie is ook behoorlijk geschift. Heel erg veel. Sommige proberen nog een beetje te gokken op de milieu-rijder door een lag verbruik om te rekenen in bedragen dat je bij twee jaar rijden 1/3 van je kinds collegegeld hebt bespaard. Maar sommige spelen alleen in op het stoere gevoel van de bestuurder, en who really gives a fuck about the environment? Deze auto commercials gaan steeds dieper in op de economische crisis. Van uitgestelde betalingen, tot de eerste 2 aflossingen gratis, tot bij in problemen komen met aflossen - hulp op 6 aflossingen tot uiteindelijk de hele auto terugbrengen bij het verliezen van de baan. (Trouwens, weet twee vrienden van mij hebben de baan verloren als gevolg van de recessie- hoe is het in Nederland? Ook ze erg?) Maar mensen rijden auto. Alles en veel. Lopen naar de supermarkt aan het eind van de straat? No way. Of met de wagen, of erheen lopen en dan het laten bezorgen voor je deur...Trouwens, er staat hier altijd iemand in de supermarkt die jouw boodschappen inpakt, geeft je een beetje koloniaal gevoel, zal ik eerlijk zeggen. Dat je boodschappen in duizend kleine tasjes worden gewikkeld in plaats van één grote die wij kennen, werkt ook niet echt klimaat neutraal. Soms vragen ze of je misschien een papieren zak wilt. Ja graag! Doen ze die boodschappen in een papieren zak, en vervolgens een plastic tas erom...dan zakt de hoop mij ook even in de schoenen- het komt nooit meer goed met dit land op dit gebied. Overal lichten, buiten bij commerciële organisaties, reclames en gebouwen. Allemaal stroom. Dan heeft iedereen, echt iedereen een Plasma tv, zo een platte, die dingen trekken stroom als een malle. De meeste huizen bevatten er zo een 4 gemiddeld. Wassen en drogen, niemand doet zijn eigen was, alles gaat naar de dry cleaner om de hoek. Echt die dingen zitten ook op elke hoek. Maar de mooiste quote komt van mijn huisgenoot, Dan (echt een heel aardige gozer verder). Ik was n\et bij hem in getrokken, en had wat vragen over hoe dingen in het huis werken.

MrvanBoston: 'Dan, wat doe je met de verwarming als je naar bed gaat, waar zet je hem op?'

Dan: 'Oh, dat zit bij de huur inbegrepen, dus als het te warm is, doe ik gewoon de ramen open...'

Ahhhhhhhhh........

Verder ga ik woensdag naar de Celtics! Het basketbal team van Boston, spelend in de NBA. Hun stadion zit echt vlak bij mijn huis, lekker lopend daarheen. Met Tom en Maarten ga ik daarheen. Echt zoveel zin in, was echt al iets dat ik van het begin af aan al hoog op de lijst had staan. Dus dan trek ik mijn Kevin Garnett

(topspeler van de C's) shirt aan, en keihard juichen- zal wel keihard moeten zijn, MrvanBoston zit helemaal achterin namelijk...Maar ik ben er wel. En ik kan vet goed inzoomen met mijn camera, dus dat komt dik goed!

Reacties

Reacties

mama

lieve Ty,
zelfs ìk heb wel es van de Celtics gehoord, dus dan moet 't ècht wel een weredbekende club zijn! Keihard juichen hoor; hij hoort je heus wel...
XXX mama

daf

veel plezier morgen
w1 is morgen jarig, we gaan lekker uit eten

xxxxxxxxxxx

Loeki

Hee lieverd, tjsa wat een land, niet normaal. Nou kan je zeggen dat Nederland ook niet alles is. Zo draait in mijn vak tegenwoordig alles om geld en niet om goede zorg. Ben uit mijn plaat gegaan en heb zo op de eerste dag van mijn nieuwe afdeling een officiele waarschuwing gekregen en overweeg ontslag te nemen... Zucht, lang verhaal, verder geen zin in, is ook eigenlijk niets voor jouw blog maar ja...
Ehh hoe waren de Celtics??
X

Loeki

....wellicht nog overbodig maar dat was dus een (waarschijnlijk niet zo'n goede) 1-april-grap! Ik laat de grappen verder wel aan jou over..
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!