Amerikaanse gekkigheid

Dinsdag 7-4-2009

7:34 PM

Ola, people, how are you doing? Hoorde ik nou gewoon dat er bijna bbq's aan de pas konden komen afgelopen week? Kan hier net mijn handschoenen thuislaten...April schijnt de maand te zijn hier waarin de meeste regen valt. Well, ain't that nice? April showers bring may flowers...

Zojuist weer een fantastische Amerikaanse ervaring gemaakt. Openings day van het honkbal seizoen. De Boston Red Sox, in het Fenway park. Eigenlijk zou de openingswedstrijd gisteren (maandag) al zijn, maar vanwege hevige regenval, April showers bring may flowers- ik val in herhaling- werd de wedstrijd gisteren afgeblazen en gewoon verplaatst naar de volgende dag. Waarom moeilijk doen wanneer het ook eigenlijk gewoon makkelijk kan, ja toch? Lijkt allemaal geen probleem te zijn, mensen hadden gisteren al vrij genomen- wedstrijd begon om 14:00, en vandaag opnieuw blijkbaar vrij kunnen nemen, toen de wedstrijd dus wel begon. Om 16:00 uur. Heel Boston op de been, leek het wel. Een al gezelligheid rondom het stadion, echt heel gaaf. Een soort klein Koninginnedag, overal bbq'tjes met hotdogs en andere nog duistere worsten. Gigantische rijen voor de ticket-sale punten- snel uitverkocht en giga hoge prijzen voor de kaartyen. En om het stadion heen zitten heel veel barren, sportbarren. Ook huge rijen, maar dat namen we maar voor lief. En MrvanBoston zijn MrvanBoston niet zijn als hij zich niet in de beste bar had begeven. Waarom was dit de beste bar? Omdat deze bar in het stadion was gebouwd en er was een gedeelte uit de muur gehaald waardoor je rechtsreeks op het veld kon kijken.

Heel bizar. Je staat of zit gewoon in die bar en je kunt rechtstreeks op het veld kijken alsof je in het stadion zit. Maar dan zonder kaartje, he. Hoe is het.
Toen wij, ik was met de Rotterdamse mannen, het eerste biertje bestelden waren wij daarom ietwat huiverig. Bang dat we een verkapt ticket-toeslag in het bier moesten bestellen, maar dat voel alles mee. Het was echt super goed. Iedereen juichen en joelen naar de tegenstander. Met mijn allen, zoals alle evenementen hier, uit volle borst meedoen. Iedereen in een kledingstuk van Boston gehuld, dat is sowieso sfeerverhogend. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat we het na 7 (van de 9) inningen wel gehad hadden, duurt best wel lang. En het is niet zo een spannende sport, als je het mij vraagt. Maar wel heel cool om het mee te maken. Binnenkort gaan we nog naar een wedstrijd toe, dan echt in het stadion dat keer. En wat gaaf is aan dat soort wedstrijden, is het zogenaamde ‘tailgating'. Basically komt dat neer op bbq-en vanuit de achterklep van je auto en bier drinken uit koffiemokken. Hoe goed klinkt dat? Als muziek in de oren. Alleen hebben wij geen auto, dus moeten we daar nog iets op verzinnen, maar creatief als we zijn indien nodig- no problemo.

Afgelopen zaterdag ook een mooie ervaring meegemaakt. Een vriend van ons van Northeastern vierde zijn verjaardag. Wij waren uitgenodigd, en dus verschenen wij. Heel mooi appartement had die gozer, iedereen vroeg zich een beetje af hoe hij dat kon veroorloven, maar dat vraag ik mij heel vaak af bij Amerikanen- hoe zij alles wat zij uitgeven kunnen veroorloven. Kredietcrisis liet ook zien dat het eigenlijk niet kan allemaal...Maar goed, feestje was gezellig, maar er was iets verzonnen om de sfeer te verhogen, Pasen voor volwassenen. Huh? Yep. Mat, de jarige gastheer, had in het park allemaal drank verstopt. Flesjes bier en mini-likeurtjes. En wij moesten in teams dat gaan zoeken alsof het eieren waren. Bij een gevonden versnapering moest deze verorberd worden en dam mocht je weer verder zoeken als team. Meeste bevindingen betekende gewonnen. 2e plaats voor de Dutch collective. Maar het was veel fun, leuk bedacht. De mensen hier bedenken rare dingen om te kunnen drinken, gekke spelletjes- zijn ze dol op.

Verder- ik weet dat het lijkt alsof ik alleen maar kippig achter drankjes aan ren- ben ik hard aan het werk. Hele grote paper, eindpaper voor Law and Society, staat voor de deur, en volgende week 2 tentamens. Keihard aan de bak dus en dit weekend geen volwassenen Pasen...

Reacties

Reacties

Floor

Lieverd,
Mooie verhalen elke keer weer!
In een kroeg zitten en live naar een honkbalwedstrijd kijken, great! Pasen voor volwassenen? Even better!!!!
Veel plezier en ik spreek je snel weer.
X

mama

Ha Ty,
Honkbal niet zo spannend??? Ik zou de kroeg niet meer uit te sláán geweest zijn...
Sterkte dit weekend!
XXX
mama

Shinji

Pi-Air!

Pasen voor volwassenen is echt de shit! Ga hem hier ook introduceren, met uiteraard een voetnoot voor jou!

Trouwens Pierre is tegenwoordig ook verslaggever bij wedstrijden van Nederlands elftal, fantastisch commentaar. Als hij al wat zegt trapt hij enkel open deuren in, je gaat helemaal stuk!

Gap nog veel plezier daar!

jules

Er is niet bijna maar helemaal weer ge bbq-ed, en Huub wil een stukje tuin, en hij wil op honkballen, en als ik in Boston kom , ga ik zeker naar die kroeg van jou!

L.Verheul@kpnplanet.nl

Ik heb alleen maar Honkbal gekeken vanuit onze nederlandse stadionnetjes en vond dat reuze superleuk De rest volgde ik op tv dus hoe kan jij dat nu langdradig vinden? Het lijkt me super en zeker met zulke[gratis] plaatsenJe hebt het nogal naar je zin,hoop je toch weer bij ons te hebben in juni Geniet nog steeds van je verhalen en kan nu wat beter met mijn nieuwe computer overweg Je ouwe Tannie leert nog wat Ik denk aan je het gaat je goed en veel plezier en uitstapjes als Dominique Marjon en Pauline bij je zijn veel liefs van je Tan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!