Miami to Keys

Woensdag 13-5-09

10:52 AM

Ok, super gezellig zo een Greyhound stationnetje. Greyhound is een busmaatschappij die door de heel Amerika opereert, tegen redelijke prijzen over het algemeen. Maar dit stationnetje heeft het allemaal (niet). Treurnis en verdriet, qua inrichting, mensen verrotte vending-machines en dit alles ernstig versterkt door de televisie die staat afgesteld op CNN die uitgebreid aan het berichten is over die Amerikaanse militair die 5 andere militairen dood heeft geschoten (probeer je in te denken wat de impact hiervan is in een land als Amerika)...Gelukkig hoef ik hier nog maar 2 uur te wachten tot mijn bus naar Key West vertrekt, ik kon een (gratis) lift krijgen vandaar dat ik een tikkeltje tijd heb om dit niets mee te maken. Maar hey, is ook Amerika, he. Niet klagen nou. Het is niet alleen maar opwinding, sensatie en heftigheid, zelfs niet in Miami dus. Maar Miami is wel echt geweldig by the way. Tuurlijk heb je er het strand, parelwit, groot met een schitterende blauwe/groene zee, je kunt er verschrikkelijk goed uitgaan, het eten kan onwijs lekker zijn (little Havana), het weer is om te smullen en naast dit alles is de stad, Downtown, ook nog eens N to the ice

. Tenminste dat vind ik, het is een beetje een ongeregeld zooitje, waar Spaans de voertaal is en mensen mij belachelijk vinden omdat ik Engels tegen hen spreek. En aangezien mijn Spaans te wensen over laat, doen we het toch gewoon met ouderwets wijzen, en dan gewoon geld op de toonbank leggen en hopen dat het allemaal goed gaat. Gaat het ook wel, uiteindelijk gaat het allemaal goed. Downtown deed mij denken alsof ik al in Cuba was, het taaltje, de mensen, het eten, het weer etc etc. Het viel mij nog behoorlijk mee hoe het met de nep-tieten gesteld was, ik had er veel meer verwacht- maar de opgepompte gasten en vrouwen in aantal was redelijk bescheiden al met al.
Het hostel dat ik geboekt had was werkelijk goud waard, ik had binnen de eerste 3 uur al 3 ‘goede' vrienden gemaakt. De sfeer in het hostel was echt super relaxed, heel veel jonge mensen die allemaal aan het reizen zijn en een redelijk aantal doet dit ook alleen, schept al gauw een band. Het hostel was zo goud (te- wil ik niet zeggen), dat het mij de eerste dag heeft vastgehouden, eigenlijk niet naar buiten geweest, die dag. Airconditioning in de lobby, een bar en een happy hour...Daarbij mijn zojuist gemaakt vrienden, James, een jongeman uit London
- net terug uit 3 maanden Brazilië, Tom uit Notthingham,
net 2 weken gewerkt op een rally van LA naar Miami en Max uit Singapore die tot 5 uur in de morgen opblijft om de ‘stock-market' in de gaten te houden...
Iedereen die je tegenkomt tijdens reizen heeft mooie verhalen te vertellen (en de mensen die dat niet hebben tijdens reizen, dat zijn echt intrinsiek saaie figuren...) en deze wisselen we graag uit onder een biertje. De dag erna heb ik het strand verkend, maar was nooit de grootste fan. Het is mooi hoor, maar ik was bang te verbranden (30 graadjes en best wel vlak op de evenaar) en ben na twee uurtjes (beetje rode schouders) verkoeling gaan zoeken op het terras met Tom. 's Avonds, na een tripje door de stad en wat drankjes her en daar, te lang in de lobby gezeten en rond 5 uur het licht daar uitgedaan. De slaapzaal op, met 7 anderen. Even wennen maar niet zo een probleem hoor- had het geluk dat niemand snurkte op mijn zaal. Gister een fiets gehuurd en lekker wezen touren, heerlijk dat dat was. Van South Beach naar Downtown gefietst, zeker zo een 5 kwartier tocht, en toen daar weer wat gecruised. De fiets is in Miami een redelijk stoer vervoersmiddel, de mensen zien het graag, alhoewel ze grager een dame in haar string zien skaten over de stoep, and I can't blame them...Gisteravond was er een pool-toernooi in het hostel, dus heb ik me ingeschreven en is het mij gelukt om de tweede prijs in de wacht te slepen. Een ‘South Beach Hostel' T-shirt. Toch weer een leuke kattenbel, nietwaar? Over kattenbellen gesproken, ik heb het plan opgevat om overal waar ik ben geweest een koelkast magneet mee te brengen. Dus vervoer ik nu al een magneet van the North End, Boston, de skyline van New York, de watervallen van Niagara, de CN tower van Toronto en het strand van Miami. Ik wil toch een grote koelkast later, dus dat komt goed...

Reacties

Reacties

Mich

Ha die Ty,
Ook nog in het art-deco district geweest?
Vond ik wel gezellig destijds (afgezien van de grote hoeveelheid toeristen...).
Ik ben erg benieuwd wat je van Key West zal vinden.
Persoonlijk zou ik Hemingway's house skippen en eens een kijkje nemen in Truman's little white house!! Mooi stukje Amerikaanse presidentiele geschiedenis ;-)
Als je op Mallory Square de "sunset" gaat aanschouwen, bedenk dan dat ik daar al gitaar spelend flink wat $US heb verdiend met gitaar spelen (vak 15 als ik me niet vergis...).
Anyway, enjoy and be back on time !!!

Rocketier Mattijs

Hey Tyas!

Cool om te lezen wat je allemaal meemaakt!
Netjes dat je de vakken in Boston allemaal goed hebt afgerond!
En al je avonturen daarbuiten, super gaaf!!
Maak er nog een leuke tijd van in Miami, en vooral verhalen blijven schrijven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!