De echte reiziger en San Fran

LA dus, nog niet echt kunnen verkennen- maar dat wat ik zag vanuit het vliegtuig, wat een grote stad is dit, weinig hoogbouw- heel uitgestrekt. Het greyhound station blinkt in ieder geval verre uit van gezelligheid.

Ik voel me op dit moment echt heerlijk, voel me een echte reiziger. Ik merk dat ik ervaren ben of anders begin te worden. Uit Miami vandaag vertrokken met openbaar vervoer, publieke bus, 2 overstaps. Ik en mijn kalf van een koffer. Niemand kan het ook laten er iets over op te merken. Ik weet het, hij is aan de grote kant. En dat niet alleen, dat ding is zwaar nu- niet normaal.

Hij mag ook nooit mee eigenlijk door z'n gewicht, maar daar heeft hij een trucje op bedacht. Wat doen ze hier namelijk, zowel op het vliegeld als bij de greyhound, de balie figuur checkt me in, zegt dat ik mijn koffer op de weegschaal moet leggen, dan kijkt ze heel boos, en vraagt of ik serieus van plan ben dat mee te nemen en of ik dacht dat dat zou lukken. Waarop ik zeg dat ik een zware dag heb gehad en of ze me niet kan matsen. Nee, kan echt niet- kost je 75 dollar, één keer zelfs 165$. Dan zeg ik dat ik er wel wat uithaal. Doe ik dan, nog steeds ietwat te zwaar, maar dan mag het wel. Zij plakt het label erop, en daar komt het, dan moet ik zelf mijn koffer naar de band brengen. In de tussentijd prop ik snel mijn spullen er terug in en hoppa, ik check mijn koffer van 70 pounds, no problemo! Goed he. Maar ik voel me een echte reiziger vandaag dus. Met al mijn bagage in de bussen, overstappen, dan op het vliegveld, ik ben er nu zo veel geweest en dingen meegemaakt, ik ben heel relaxed, praat met de employees, doe mijn schoenen en riem vast uit. Ga op mijn dooie gemakje naar de gate, laad mijn telefoon en laptop op waarmogelijk (trek zo nodig de stekker van de snoepautomaat eruit, haha) en ga aan board van het vliegtuig. Mediteer een paar uurtjes in de lucht (nu ga ik te ver- ik weet het). Kom er op vliegveld achter dat ik geen enkel idee heb waar mijn bus naar San Fransisco, waar ik 45 minuten de tijd voor heb, vandaan vertrekt. Lekker dan. Vragen, blijkt het G#$%^V%^D helemaal downtown te zijn. En aangezien ik niet (meer) het geld heb om te zeggen tegen de eerste beste taxi chauffeur 'Take me there', op zoek naar een local bus. Wachten en zoeken, maar OK, gevonden. Zet deze me af in de middle of nowhere. Nog steeds geen idee hoe bij mijn bus te komen...weer vragen- alleen negers met grote truien in de buurt. Kijken stuk voor stuk naar mijn knoeperd van mijn horloge. Maar ok, zij spreken ook Engels, dus vraag ik het hen. Te ver om te lopen, hoor ik. En ik heb nog 15 minuten. Maar ik stress hem niet, anders pak ik wel weer de volgende bus, ja toch? Uiteindelijk toch maar een taxi, het was niet zo veilig om te gaan lopen namelijk. Toch een taxi, maar wel maar een klein eindje, heb ik toch mooi op bespaard. Toen eindelijk op het greyhound station aangekomen, hoera. Een al gezelligheid daar...Nog even snel mijn telefoon opladen en ;laptop, en I am good to go. In de bus voor 10 uurtjes. Van 00:45 tot 10:45. Heerlijk. Tel daarbij een 3 ur tijdsverschil op voor mij, komend uit het oosten. En oh ja, tel daar ook mijn kater en zeer korte nachtrust van de afgelopen nacht (laatste nacht Miami, thuis 05:45-check uit om 11:00) bij op. En dit alles doet me goed voelen, een echte reiziger.

Wow, gister was fuckin amazing. Je weet toch van die dagen die je echt kunt herinneren als instant classic. Gister was er zo eentje, vergelijkbaar met de prubcrawl in Brighton, Presidents day. Gister aangekomen in San Francisco (SF), busreis overleefd- viel alleszins mee. Die middag om half 3 vetrokken uit Miami met publiek busje. Vliegen naar LA. Daar vertrokken om 0:45 uit LA en kwamen om 09:45 aan in SF. Op een gegeven moment kon ik helemaal achterin zitten, 3 stoelen naast elkaar en daar kon ik redelijk slapen, dus ik kwam niet helemaal kapot aan gelukkig.

Eenmaal aangekomen, Maarten weer ontmoet, bleek er iets van een feest ofzo gaande te zijn. Er was een of andere ING race of dergelijk, maar uiteraard niet meer dan gewoon een reden om te drinken. En zo geschiedde. Maarten en ik zo snel mogelijk de straat op, rond 11 uur in de ochtend, en binnen no time behoorden we tot een groepje locals. Iedereen was een beetje verkleed, vooral heel kleurig. Wij waren hier niet op voorbereid en hadden dus helaas gewoon onze normale kleren aan.
We moesten naar Golden Gate park zien te komen, een paar taxi's bracht ons erheen (de meiden hebben we niet meer terug gezien overigens, andere taxi), in de taxi hadden we de grootste lol, iedereen al lekker de hele tijd aan het drinken, schitterend. Parker, een jongen van 24, erg grappig en in het leger gezeten, en wat andere dudes, onder andere een gozer die met krukken liep na een paddo- experimentje van laatst...Taxi zette ons af ergens langs de kust, en toen zijn we wat gaan lopen en doen. Gewoon rondkloten en drinken (op straat, I love it!), op een gegeven moment kwamen we bij een bar aan, in het bos een beetje met een verschrikkelijk lekker bandje dat aan het spelen was daar.

All good. Op een gegeven moment weer terug naar die bar gegaan, omdat dat eigenlijk het enige was wat we konden vinden...Oh ja tussendoor zijn we nog even op het strand geweest, best druk maar geen strandtenten of andere alcohol verkopende...Wel een thais restaurant vlakbij, maar wilde ons geen bier verkopen, dus Maarten en ik een tafeltje gevraagd, 2 Singa besteld, de rekening gevraagd en betaald en met het bier naar buiten gelopen, ja toch. Toen bij die bar besloten maarten en ik dat het tijd was om te gaan. Taxi gepakt naar het hostel, daar aangekomen op de kamer trok Maarten zijn kleren uit en ging hij op bed liggen. Ik zeg 'doe normaal het is nog niet eens half 8, we gaan nog iets doen, in de lobby kwamen we 2 meisjes tegen, één Nederlandse en een Franse. Zij gingen later naar Castro, de homowijk van SF. Om 10 uur samen met die twee meiden vertrokken naar de homowijk. Best scary shit overdaar. Je wil het niet weten. Overal homo's sowieso, maar heel anders dan in Amsterdam. In Amsterdamse homo barren zijn ook vrouwen, die het trendy vinden om daar te zijn, in SF alleen maar mannen. En ook oudere mannen, middelbare leeftijd- van die leden van de vrijwillige brandweer enzo...huhll. Wij in verschillende barren wat biertjes gedronken, en op een gegeven moment kreeg Maarten een tip over een bar op 18 street. Ok, let's check die uit dan. Het was een soort van club, er werd gedanst en het was best groot. Er was een gozer in een geel overhemd die in onze buurt stond en Maarten vertelde dat die gozer, een jaar of 37, aan zijn oor likte. Wat the hell? Ik weet niet meer exact hoe het allemaal ging, maar hij was ietwat vervelend. Ook naar de meisjes volgens mij, want ik herinner me dat ik tussen hem en de meisjes in ging staan omdat ik vond dat dit nodig was. Toen kwam hij wat op mij af, en ik vond hem vervelend- raakte geïrriteerd. Op een bepaald moment drukt hij $100 in mijn hand. Wat? Flikker op man, en ik neem het niet aan, geeft het hem terug. Hij bleef het proberen, en daarna zei hij steeds 'we've never talked', hell yeah we never talked, walk away, zei ik. Hij werd steeds vervelender, ik werd echt kwaad. Ik schreeuwde tegen hem, en Maarten hield mij rustig en zei me dat we daar geen ruzie moesten maken (toch een beetje de minderheid, he). Dus ok, ik telde tot tien, ging een beetje achterin staan- tot hij weer mijn richting opkwam. Ik werd gek en zei Maarten dat hij de meiden zo mee naar buiten moest nemen, want ik ging vast naar buiten anders was het zeker knokken geweest daar in de homo tent. Was slechts een klein incidentje, verder was het super gezellig, hoor homo's. Maarten en ik hebben nog om beurten als limbo koord gefungeerd in samenwerking met een locale homo...grappig toch. Toen was het tijd om naar huis te gaan...Toen in de lobby nog een beetje gekletst, allemaal goed vermaak. Al met al, het was een goede dag, van begin tot eind. Van 11 uur in de ochtend tot 4 uur in de nacht...

Reacties

Reacties

Loeki

Hey Ty,
San Fransisco ziet er te gek uit zeg.. Toevallig zijn er allemaal psychiaters van mijn werk nu op een congres daar...

Vervelend zo'n incident maar goed te horen dat je je niet helemaal untouchable voelt en dat je weet wanneer je beter even de wise guy kan zijn...

En hoe was Alcatraz? Vast een raar idee om daar rond te lopen!

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!